Sting tar in Snaptive som ett av vårens lovande tillväxtbolag

Publicerad: 10 februari, 2020

Det är väldigt roligt att vi har rekordmånga bolag som börjar i Sting i detta årtiondes första intag av nya bolag. Vi är särskilt glada över att två tredjedelar av bolagen har kvinnliga medgrundare. Vi upplever ett starkt intresse för att komma in i Stings program och ser att många av de entreprenörer som är med i Sting rekommenderar oss för andra, säger Karin Ruiz, coach på Sting.

Nytt för i år är att den investering som Sting-bolagen kan få från Propel Capital nu höjs till 400 000 kronor från tidigare 300 000 kronor. Utöver själva investeringen får bolagen dessutom direkt tillgång till de 42 affärsänglar som står bakom Propel Capital, och även deras nätverk. Förutom detta får bolagen bland annat individuell och skräddarsydd coachning i affärsutveckling, finansiering och rekrytering, och tillgång till Stings breda internationella nätverk av industrikontakter och investerare. De får även gratis kontorsplats på A house vilket hjälper till att bygga en stark gemenskap med varandra och Sting-teamet.

Vi ser fram emot vår tillväxtresa tillsammans med Sting och är glada över att marknaden för psykisk hälsa prioriteras, säger Cem Celepli Atci, vd på Snaptive.

Läs mer i Stings pressmeddelande.

Sting är Nordens ledande ekosystem för startups med hög tillväxtpotential. www.sting.co